Zašto biste trebali prisustvovati?
Praćenje i revizija usklađenosti bitne su komponente programa usklađenosti organizacije. Iako izgledaju kao isti procesi, svrha provedbe im je sasvim različita kao i dubina analize pojedinih segmenata, vrijeme provedbe i sami akteri, odnosno, praćenje usklađenosti provode Compliance manageri, a reviziju usklađenosti provode interni revizori.
Dok je primarna svrha praćenja usklađenosti osigurati kontinuirano pridržavanje zakona, propisa i internih politika u svakodnevnom poslovanju, revizija usklađenosti provodi se periodički (npr. godišnje) i uključuje sveobuhvatno ispitivanje pridržavanja organizacije određenim zakonima, propisima, politikama i procedurama tijekom određenog razdoblja. Revizija je obično retrospektivnija i dublja, a glavna joj je svrha procijeniti usklađenost u prošlom periodu i identificirati područja za poboljšanje, dok je praćenje usklađenosti više proaktivno i kao svakodnevni proces usmjeren na sprječavanje neusklađenosti i prepoznavanje potencijalnih problema čim se pojave.
Praćenje i revizija usklađenosti ključni su za prepoznavanje i ispravljanje neusklađenosti, ublažavanje rizika i dokazivanje predanosti etičkom i odgovornom ponašanju. Također pomažu organizacijama da izbjegnu pravne i reputacijske posljedice.
Edukacija daje detaljan uvid u različitost oba procesa ali pojašnjava i sve korake kako bi se isti učinkovito proveli.
Sadržaj edukacije:
Praćenje usklađenosti
- Kako organizacija osigurava postizanje ciljeva usklađenosti?
- Što i kada mjeriti? – indikatori uspješnosti
- Koje metode i analize koristiti?
- Kako ocijeniti uspješnost programa usklađenosti?
- Dokumentiranje i izvještavanje
Revizija programa usklađenosti
- Kako definirati ciljeve revizije usklađenosti?
- Revizija temeljena na riziku
- Kako prikupiti relevantne podatke i dokumente za reviziju usklađenosti?
- Root-cause analize
- Analiza podataka i preporuke za poboljšanje
- Izvještavanje i plan korektivnih aktivnosti
Tko bi trebao prisustvovati?
- Službenici za usklađenost / Voditelji funkcije usklađenosti/ Compliance manageri
- Interni revizori
- Zaposlenici u odjelu usklađenosti
- Pojedinci koji surađuju ili oni koji daju podršku funkciji usklađenosti (pravna služba, menadžeri za upravljanje rizikom i dr.)
Ishodi učenja:
- Razumjeti razliku između praćenja i revizije usklađenosti
- Definirati sve korake u provedbi praćenja usklađenosti
- Usvojiti sve korake u provedbi revizije usklađenosti
- Razumjeti odgovornost Compliance officer-a i internog revizora
- Razumjeti važnost praćenja i revizije programa usklađenosti
Predavačice: Irena Kajganić i Silvija Vig
Mjesto: online
Datum:
25. 10. 2024. (9:00 – 13:00h)
Cijena: 225 Euro + PDV
Više o predavačici
Irena Kajganić, mag.iur.
Head of Compliance South East Europe & South West Europe, Siemens Energy d.d. Zagreb
Irena Kajganić 2002. godine diplomirala je na Pravnom fakultetu u Zagrebu.
Svoj profesionalni put započinje u trgovačkom društvu Končar Elektroindustrija d.d., radeći kao korporativni pravnik. Od 2008. godine zaposlena je unutar korporacije Siemens, a 2016. postaje Compliance Officer za područje Adriatic regije. Područja rada: usklađenost poslovanja (borba protiv korupcije, antitrust, kontrola izvoza), risk management i zaštita osobnih podataka.
Pohađala je niz ICC seminara iz područja međunarodne prodaje robe i arbitraže, specijalističke module BIMCO (The Baltic and International Maritime Council) iz područja pomorskog prava te niz internih školovanja unutar korporacije.
Od 2019. certificirani je Compliance stručnjak.
Polaznica je Poslijediplomskog specijalističkog studija iz Trgovačkog prava i prava društava na Pravnom fakultetu u Zagrebu.
Članica je ICC Komisije za društvenu odgovornost i borbu protiv korupcije (Commission on Corporate responsibility and anti-corruption).
Kao govornik ili panelist sudjelovala je na više konferencija iz područja integriteta i Compliancea.
dr.sc. Silvija Vig – certificirani PECB trener
Silvija Vig je savjetnica, trenerica i autorica u području usklađenosti, etike, integriteta i anti-korupcije.
Doktorirala je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu na temu „Utjecaj poslovne etike na uspješnost poslovanja poduzeća“. Autorica je brojnih znanstvenih radova i predavačica kolegija Business Ethics and CSR na Rochester Institute of Technology Croatia. Vlasnica je tvrtke CODUPO Compliance specijalizirane za implementaciju i audit Compliance i anti-korupcijskih programa.
Certificirani je ISO 37001 Anti-bribery Managemnet Systems – Lead Implementer i Auditor, ISO 37301 Compliance Management Systems – Lead Implementer, ISO 31000 Lead Risk Manager, Data Protection Officer, uz to što je CCEP-I – Certified Compliance and Ethics Professional – International, i LPEC – Leading Professional in Ethics and Compliance.
Autorica je knjige „Poslovna etika – Kako donositi etičke odluke i uspješno poslovati“, drugo dopunjeno izdanje. Prvo izdanje knjige obavezna je literatura na više fakulteta i visokoškolskih ustanova u regiji.
Tijekom svoje karijere sudjelovala je na brojnim međunarodnim projektima u organizaciji Ujedinjenih naroda (UN), OECD-a, USAID-a, Center for International Private Enterprise-a (CIPE) i Development Professionals Inc. (DPI).
Članica je odbora Komisije za društveno odgovorno poslovanje i borbu protiv korupcije Međunarodne trgovačke komore – ICC Hrvatska.