Zašto biste trebali prisustvovati?
Praćenje i revizija usklađenosti bitne su komponente programa usklađenosti organizacije. Iako izgledaju kao isti procesi, svrha provedbe im je sasvim različita kao i dubina analize pojedinih segmenata, vrijeme provedbe i sami akteri, odnosno, praćenje usklađenosti provode Compliance manageri, a reviziju usklađenosti provode interni revizori.
Dok je primarna svrha praćenja usklađenosti osigurati kontinuirano pridržavanje zakona, propisa i internih politika u svakodnevnom poslovanju, revizija usklađenosti provodi se periodički (npr. godišnje) i uključuje sveobuhvatno ispitivanje pridržavanja organizacije određenim zakonima, propisima, politikama i procedurama tijekom određenog razdoblja. Revizija je obično retrospektivnija i dublja, a glavna joj je svrha procijeniti usklađenost u prošlom periodu i identificirati područja za poboljšanje, dok je praćenje usklađenosti više proaktivno i kao svakodnevni proces usmjeren na sprječavanje neusklađenosti i prepoznavanje potencijalnih problema čim se pojave.
Praćenje i revizija usklađenosti ključni su za prepoznavanje i ispravljanje neusklađenosti, ublažavanje rizika i dokazivanje predanosti etičkom i odgovornom ponašanju. Također pomažu organizacijama da izbjegnu pravne i reputacijske posljedice.
Edukacija daje detaljan uvid u različitost oba procesa ali pojašnjava i sve korake kako bi se isti učinkovito proveli.
Sadržaj edukacije:
Praćenje usklađenosti
- Kako organizacija osigurava postizanje ciljeva usklađenosti?
- Što i kada mjeriti? – indikatori uspješnosti
- Koje metode i analize koristiti?
- Kako ocijeniti uspješnost programa usklađenosti?
- Dokumentiranje i izvještavanje
Revizija programa usklađenosti
- Kako definirati ciljeve revizije usklađenosti?
- Revizija temeljena na riziku
- Kako prikupiti relevantne podatke i dokumente za reviziju usklađenosti?
- Root-cause analize
- Analiza podataka i preporuke za poboljšanje
- Izvještavanje i plan korektivnih aktivnosti
Tko bi trebao prisustvovati?
- Službenici za usklađenost / Voditelji funkcije usklađenosti/ Compliance manageri
- Interni revizori
- Zaposlenici u odjelu usklađenosti
- Pojedinci koji surađuju ili oni koji daju podršku funkciji usklađenosti (pravna služba, menadžeri za upravljanje rizikom i dr.)
Ishodi učenja:
- Razumjeti razliku između praćenja i revizije usklađenosti
- Definirati sve korake u provedbi praćenja usklađenosti
- Usvojiti sve korake u provedbi revizije usklađenosti
- Razumjeti odgovornost Compliance officer-a i internog revizora
- Razumjeti važnost praćenja i revizije programa usklađenosti
Predavačica: Marta Ambrinac
Mjesto: online
Datum:
28. 03. 2025. (9:00 – 13:00h)
Cijena: 225 Euro + PDV
Više o predavačici
Marta Ambrinac
Supervisor, Audit and Assurance Certified internal auditor (HZRFD) ISO 37301 Compliance Management Systems – Lead Implementer, CROWE Croatia
Diplomirala sam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, na smjeru financije. Karijerni put započela sam u big4 kompaniji, Deloitte Zagreb gdje se upoznajem s poslovima revizije financijskih izvještaja, pojmovima rizici, interne kontrole koje dalje ostaju moj primarni fokus interesa. Nakon odlaska iz sektora eksterne revizije stječem Certifkat ovlaštenog internog revizora i u društvu VB Leasing d.o.o 7 godina provela sam na funkciji osobe odgovorne za provedbu cjelokupnog procesa interne revizije kroz pripremu strateškog i godišnjeg plana, provedbu pojedinačnih internih revizija nad poslovnim procesima leasing društva, te monitoring nad provedbom i implementacijom danih preporuka. 2020. godine u Hrvatskoj Lutriji preuzimam Funkciju usklađenosti gdje je moj fokus rada na identifikaciji, dokumentiranju i upravljanju rizicima kojima je Društvo izloženo u svom poslovanju. Kao nadogradnju na dosadašnje iskustvo 2022. godine stječem ISO 37301 CMS Lead IMplementer certifikat. Od početka 2024. godine zaposlena sam na poziciji Supervizora u društvu Crowe Revizija d.o.o gdje sam odgovorna za provedbu i organizaciju eksternalizirane usluge interne revizije za naše klijente.