ISO 37002 potpuno je novi standard za upravljanje sustavom za prijavu nepravilnosti (Sustav upravljanja zviždačima) koji je objavljen u kolovozu 2021. godine.
ISO (Međunarodna organizacija za standardizaciju) neovisna je, nevladina, međunarodna organizacija koja razvija norme/standarde kako bi osigurala kvalitetu, sigurnost i učinkovitost proizvoda, usluga i sustava
Usklađenost ili Compliance predstavlja proces kojim organizacije potvrđuju da se pridržava zakona, pravila, smjernica i standarda na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
…poslovni subjekti (trgovačka društva), kao pravne osobe, imaju autonomnu zakonsku i etičku odgovornost prema trećima te imaju obvezu usklađivanja sa zakonima, pravilnicima i standardima propisanim na tržištima na kojima posluju.
„Sreća pojedinca ne ovisi o novcu, moći ili bogatstvu, nego o tome koliko su mu novac, moć ili bogatstvo važni u životu, odnosno koliki su njegovi apetiti u životu, tj. čime je pojedinac zadovoljan.“
Učinkovit program usklađenosti i etike ključna je komponenta unutarnje kontrole i procjene rizika koji štiti tvrtke od gubitka ugleda, materijalnih i financijskih instrumenata koji se mogu pojaviti kao posljedica neprilagođivanja pravnoj regulativi i organizacijskim kodeksima ponašanja.
Zakoni predstavljaju standarde vrednovanja ljudskog ponašanja, ali su proizvod politike, odnosno vladajuće većine u pojedinoj državi, pa iako su legitimni, ne znači da moraju biti pravedni i pošteni prema svima.
„Netko je jednom rekao kada zapošljavate ljude u kompaniji, gledajte da imaju tri kvalitete: integritet, inteligenciju i energiju. Ako nemaju prvu kvalitetu, druge dvije će vas ubiti.”- Warren Buffet
Etički kodeks čini okosnicu programa usklađenosti i etike, stoga ga je potrebno uskladiti s vrijednostima tvrtke, u cijelosti integrirati u organizacijsku kulturu i primjenjivati prilikom donošenja poslovnih odluka.
“Pa postoji li uopće etika kod nas?” “Ja vam u tu etiku uopće ne vjerujem!” samo su neki od komentara koje sam često puta čula kod nas u poslovnom svijetu.
Kako komunicirati vrijednosti poput integriteta, transparentnosti, odgovornosti, poštovanja, ili povjerenja, tako da nisu samo navedene uz misiju i viziju, nego i ugrađena u svakodnevno donošenje odluka i ponašanje?
Dok korporativni identitet predstavlja osnovni karakter kompanije, određuje tko smo mi kao kompanija i reflektira filozofiju poslovanja, vrijednosti, ponašanja i djelovanja prema svim dionicima, korporativni imidž predstavlja sliku koju kompanija želi stvoriti u javnosti zbog čega ga se često poistovjećuje s reputacijom.
Upravljajte pristankom za kolačiće
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Suglasnost s ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj web stranici. Nepristanak ili povlačenje suglasnosti može negativno utjecati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.