ISO 37002 potpuno je novi standard za upravljanje sustavom za prijavu nepravilnosti (Sustav upravljanja zviždačima) koji je objavljen u kolovozu 2021. godine.
ISO (Međunarodna organizacija za standardizaciju) neovisna je, nevladina, međunarodna organizacija koja razvija norme/standarde kako bi osigurala kvalitetu, sigurnost i učinkovitost proizvoda, usluga i sustava
Usklađenost ili Compliance predstavlja proces kojim organizacije potvrđuju da se pridržava zakona, pravila, smjernica i standarda na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
…poslovni subjekti (trgovačka društva), kao pravne osobe, imaju autonomnu zakonsku i etičku odgovornost prema trećima te imaju obvezu usklađivanja sa zakonima, pravilnicima i standardima propisanim na tržištima na kojima posluju.
„Sreća pojedinca ne ovisi o novcu, moći ili bogatstvu, nego o tome koliko su mu novac, moć ili bogatstvo važni u životu, odnosno koliki su njegovi apetiti u životu, tj. čime je pojedinac zadovoljan.“
Učinkovit program usklađenosti i etike ključna je komponenta unutarnje kontrole i procjene rizika koji štiti tvrtke od gubitka ugleda, materijalnih i financijskih instrumenata koji se mogu pojaviti kao posljedica neprilagođivanja pravnoj regulativi i organizacijskim kodeksima ponašanja.
Zakoni predstavljaju standarde vrednovanja ljudskog ponašanja, ali su proizvod politike, odnosno vladajuće većine u pojedinoj državi, pa iako su legitimni, ne znači da moraju biti pravedni i pošteni prema svima.
„Netko je jednom rekao kada zapošljavate ljude u kompaniji, gledajte da imaju tri kvalitete: integritet, inteligenciju i energiju. Ako nemaju prvu kvalitetu, druge dvije će vas ubiti.”- Warren Buffet
Etički kodeks čini okosnicu programa usklađenosti i etike, stoga ga je potrebno uskladiti s vrijednostima tvrtke, u cijelosti integrirati u organizacijsku kulturu i primjenjivati prilikom donošenja poslovnih odluka.
“Pa postoji li uopće etika kod nas?” “Ja vam u tu etiku uopće ne vjerujem!” samo su neki od komentara koje sam često puta čula kod nas u poslovnom svijetu.
Kako komunicirati vrijednosti poput integriteta, transparentnosti, odgovornosti, poštovanja, ili povjerenja, tako da nisu samo navedene uz misiju i viziju, nego i ugrađena u svakodnevno donošenje odluka i ponašanje?
Dok korporativni identitet predstavlja osnovni karakter kompanije, određuje tko smo mi kao kompanija i reflektira filozofiju poslovanja, vrijednosti, ponašanja i djelovanja prema svim dionicima, korporativni imidž predstavlja sliku koju kompanija želi stvoriti u javnosti zbog čega ga se često poistovjećuje s reputacijom.
Na našoj stranici korisitmo kolačićima kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Klikom na gumb "Prihvaćam", prihvaćate primjenu i korištenje kolačića u skladu s Vašim odabirom.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Obvezni kolačići su nužni za ispravan rad web-stranice. Radi se isključivo o tehničko-funkcionalnim kolačićima koji su bitni za rad osnovnih funkcionalnosti i sigurnost web-stranica. Ovi kolačići ne pohranjuju osobne podatke.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.